Google Adwords biedt ontzettend veel kansen voor online ondernemers die snel succes willen boeken. Bedrijven en websites steken meer geld in online adverteren dan offline, voornamelijk omdat ze via het internet gerichter kunnen adverteren. In dit artikel vertellen we jou meer over Google Adwords en geven we tips hoe je Adwords het beste kunt benutten.

Waarom Google Adwords?

Met Google Adwords hoop je stiekem dat de maandelijkse rekening hoog uit pakt. Dat betekent namelijk dat je veel traffic naar je website hebt ontvangen. Bij Google Adwords betaal je per klik. Het voordeel van Adwords is dat je heel gericht kunt adverteren. Zo kun je aangeven met welke keywords je hoog in Google wilt staan,  waar jouw bezoekers vandaan moeten komen en of je liever mannen of vrouwen op jouw website wilt ontvangen.

Dit biedt enorm veel voordelen. Veel bezoekers zegt namelijk niet zo heel veel. Het gaat om relevante bezoekers die conversie opleveren. Je ziet nog steeds veel bedrijven die veel bezoekers naar hun website krijgen zonder dat dit conversie op levert. Dat is natuurlijk zonde. Je kunt beter een aantal bezoekers per dag hebben die jou geld opleveren dan omgekeerd.

Het gevaar achter Google Adwords

Bij Google Adwords betaal je zoals al eerder aangegeven per bezoeker. Er zijn nog steeds veel website eigenaren die veel geld aan Google betalen zonder hier veel voor terug te zien. Succes hangt namelijk van verschillende factoren af, zoals de landingspagina, de geselecteerde keywords, het product of service dat je aanbiedt en de prijs die je hier voor vraagt. Een website die veel relevante bezoekers naar zijn website krijgt, maar een te hoge prijs vraagt heeft weinig kans op succes.

In sommige gevallen zal je zien dat producten of diensten online niet verkocht wordt. Ondanks dat het aantal online verkopen jaarlijks nog steeds stijgt, zijn er nog steeds bepaalde productgroepen die online niet tot nauwelijks verkocht worden. Daarom is het slim om hier eerst onderzoek naar te doen, voordat je überhaupt een Google Adwords campagne laat starten.

Wanneer je zelf weinig verstandig hebt van Google Adwords zou je kunnen overwegen om dit uit te besteden. Uiteraard gaat dit geld kosten, maar de kans op succes (conversie) is dan wel een stuk hoger. Meer weten over SEA? Op deze website vind je meer informatie over online adverteren, keywords en hoe je de vindbaarheid van jouw website kunt verbeteren.