Ik ben natuurlijk een grote medianerd, dat is als je deze blog ziet geen geheim. Laatst kreeg ik het kritiek van een vriend dat ook al was ik zo’n medianerd, dat ik er niet uit hoef te zien als één. Op zich heeft hij daar wel een punt, ik interesseerde me nooit zo in mode. Totdat mijn vriend me er op aansprak. Hij gaf de goede tip mee dat op het internet alles te vinden is, ook kleding! Dus ik ben maar online gaan shoppen, en kwam daar het merk Givenchy tegen. Niet alleen de kleding, maar ook het merk inspireerden mij. Daarom heb ik besloten er toch maar een blog aan te wijden, ook al gaat het nu dus niet over media. Hopelijk vinden jullie het toch leuk om eens wat anders te lezen!

Nerdy de geschiedenis induiken van het merk

Givenchy is een Frans merk, opgericht door Hubert de Givenchy in 1952. Wat veel mensen niet weten is dat Hubert de oprichter is van de stijl casual-chique. Dit kwam omdat hij zijn uiteindelijke collecties met simpele stoffen maakten. Deze stoffen werden door alle andere Parijse mode-ontwerpers alleen gebruikt om het ontwerp voor het eerst op een model te maken. Zag het ontwerp er goed uit, dan werd het daarna definitief gemaakt in luxe en dure stoffen. Givenchy was het eerste modehuis wat deze meer simpele stoffen gebruikte in hun uiteindelijke collecties. Daarmee werden ze razend populair. De stijl is nog steeds heel luxueus, maar dan met simpele stoffen, lijnen en kleuren. Opvallende prints en gekke, haast lelijke ontwerpen passen niet thuis in de esthetiek van het merk.

Givenchy voor de moderne man

Terwijl ik deze blog schrijf beeld ik me maar even in als een moderne man. Ik werk veel online, ben druk en altijd in de weer en wil verzorgd overkomen. Daarom wilde ik wel kleren die daarop aansluiten! De hele dag in pak rondlopen is niks voor mij. Givenchy heeft gelukkig nog steeds casual-chique als uitgangspunt. Zowel hun schoenen, t-shirts, truien, blouses en broeken zijn allemaal prima voor elke dag. Per kledingitem varieert het een beetje in hoeverre ze meer casual of meer chique zijn. Zo zijn er schoenen die enorm casual zijn, misschien iets te om naar werk te dragen. Maar als je vanuit huis werkt zoals ik kan het juist weer wel! Daarnaast laat Givenchy je heel vrij: als je een specifieke smaak en stijl hebt kun je er terecht, maar als je net zoals ik vrij weinig weet van mode kun je er ook goed terecht! Deze eigenschap maakt Givenchy voor mij het perfecte merk om als een stijlvolle medianerd door het leven te gaan!